Dieta dziecka powinna być zdrowa, pełna witamin oraz minerałów, lekka, dobrze przygotowana, można dzieciom podać jedzenie w słoiczkach, które jest sycące oraz ma całkiem dobrą jakość i certyfikaty, nie zawierają konserwantów. To dieta dla każdego, wyjątkowa. Niejedna osoba o takiej diecie marzy i pragnie, aby dziecko było zdrowe. W diecie nie może zabraknąć zdrowych dań, gotowanych w domu, a nie w barach. Mamy mogą przyrządzić dziecku pyszne dania, codziennie, zgodnie z przepisami. Dietę trzeba rozpisać i dostosować do potrzeb malucha.

 

Co powinno być w diecie dziecka?

 

W diecie malucha powinny być kasze jaglana, mąka razowa, pieczywo razowe. Na pewno nie warto podawać dziecku białego pieczywa, które jest szkodliwe i nie daje odpowiednich składników odżywczych. Dzieci powinny jeść kaszę, jajka, warzywa oraz owoce. Wolno im podawać kotleciki mięsne z chudego mięsa, białko ryb, twarogi oraz ograniczone ilości żółtego sera. Dzieciom nie należy podawać cukierków, żelków, cukru. Raz w tygodniu, wzorem Szwecji, można dziecku dać kilka kawałków czekolady. Na kolację zaleca się podanie dziecku szklanki mleka i kilku biszkoptów. To smaczne i zdrowe jedzenie, które na pewno sprawi radość niejednej maluchowi. Dziecko powinno jeść kolację nie później niż o godzinie 19.00, późniejsze jedzenie bynajmniej nie jest ani zdrowe, ani smaczne. Jakość jedzenia jest ważna, a rodzice powinni kupować owoce i warzywa z ekologicznych upraw. Mięso dziecku podaje się lekkie, na przykład drobiowe. Polecane są kotlety z cielęciny z koperkiem, do tego ryż lub kasza. Ziemniaków zbyt wiele dzieciakom podawać nie należy. Sosy trzeba ograniczyć, bo są szkodliwe, tuczą i nie są najlepsze. Lepiej dać dziecku kaszę lub makaron razowy bez sosów i pikantnych przypraw. Dzieciom można podawać ryby, ale morskie. Dobra jakość jedzenia jest marna. Maluchowi należy podać pierwsze, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację. Smaczne jedzenie na pewno sprawia radość i przyjemność. Jest źródłem zdrowia. Dzieciakom należy podawać tylko dobrej jakości jedzenie, najlepiej domowe oraz przygotowane według przepisów dietetyka.